(más abajo en castellano)
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3 eguna: ibilbidea
3 eguna: ibilbidea
Kronika: Hirugarren Eguna (uztailak 27, larunbata) Herenegun,
txirrindula martxa desobeditzailearen hirugarren egunean, Angiozartik
abiatu ginen gozaldu ondoren. Herri txiki honen paisaia, eraikitzen
ari diren AHTren zubibideak itxusten du nabarmenki. Antzuolan,
lanen jarraipena ikusi ahal izan genuen. Herri honetatik AHTz gain,
Durango-Beasain autobiaren zatia ere igaroko da. Deskarga mendatean
goiko aldean, autobia honen tunelen lanak ikusi ahal izan genituen.
Landa eremua zena metropolizatzen ari da artifizializazioaren zauriak
hedatzen diren heinean. Urretxun
zegoen Urola treneko geltokian, gaur egungo gaztetxean hamaiketako
hartu ondoren indarrak berreskuratuak, Eitzagako gainera abiatu ginen
klasika hortikan pasatzen zela baliatuz AHTren aurkako elkarteratze
bat burutzeko. Hemen duzue bideo bat (Goierriko Hitzaren Kanala).
Klasika pasa ondoren Ezkio-Itsasora irten ginen, bertan, alkateak eta alkate ohiak AHTren aurrean herri txiki honek sentitu duen ezintasunaz hitz egin ziguten. AHTren lerroan agerian gelditzen den zati bakarra izanik hortxe plataforma lojistikoa eta AHTren geltokia dago aurreikusia. Honek hesi efekto ikaragarria sortuko du herrian, autopistak sortzen duenari eta herriak sufritzen duen isolamenduari gehituko dena.
(castellano)
Crónica del Tercer Día (sábado 27 de julio)
Por la mañana el grupo ciclista salió de Angiozar para dirigirse hacia la localidad de Antzuola. Se subió el puerto de Deskarga, con gran esfuerzo para algun@s, y en sus inmediaciones un vecino de Antzuola explicó detalladamente cuáles son los impactos de las obras del TAV y de la Autovía en dicha zona. Después de la amena charla los opositores al TAV tomaron rumbo hacia Urretxu donde pudieron disfrutar del almuerzo que preparó en el gaztetxe la gente de la Gazte Asanblada del pueblo.
Más tarde los marchistas salieron hacia Zumárraga donde tuvo lugar una concentración de denuncia del TAV al paso de la prueba ciclista de la Clásica Donostia - San Sebastián.
Los opositores al TAV comieron en Arriaran (Beasain), para ya a la tarde dirigirse hacia Ordizia, donde después de dar unas vueltas por el pueblo, estuvieron cantando canciones de denuncia del TAV junto a los jóvenes de la Gazte Asanblada del pueblo, que celebraba las fiestas de la localidad. Después tomaron rumbo hacia Zerain, donde pudieron disfrutar de una magnífica actuación del Mago Txan.
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Klasika pasa ondoren Ezkio-Itsasora irten ginen, bertan, alkateak eta alkate ohiak AHTren aurrean herri txiki honek sentitu duen ezintasunaz hitz egin ziguten. AHTren lerroan agerian gelditzen den zati bakarra izanik hortxe plataforma lojistikoa eta AHTren geltokia dago aurreikusia. Honek hesi efekto ikaragarria sortuko du herrian, autopistak sortzen duenari eta herriak sufritzen duen isolamenduari gehituko dena.
Lanak
Otsailetik geldirik daude, baina lurren mugimenduak agerian uzten
dute zonaldearen suntsiketa.
(castellano)
Crónica del Tercer Día (sábado 27 de julio)
Por la mañana el grupo ciclista salió de Angiozar para dirigirse hacia la localidad de Antzuola. Se subió el puerto de Deskarga, con gran esfuerzo para algun@s, y en sus inmediaciones un vecino de Antzuola explicó detalladamente cuáles son los impactos de las obras del TAV y de la Autovía en dicha zona. Después de la amena charla los opositores al TAV tomaron rumbo hacia Urretxu donde pudieron disfrutar del almuerzo que preparó en el gaztetxe la gente de la Gazte Asanblada del pueblo.
Más tarde los marchistas salieron hacia Zumárraga donde tuvo lugar una concentración de denuncia del TAV al paso de la prueba ciclista de la Clásica Donostia - San Sebastián.
Los opositores al TAV comieron en Arriaran (Beasain), para ya a la tarde dirigirse hacia Ordizia, donde después de dar unas vueltas por el pueblo, estuvieron cantando canciones de denuncia del TAV junto a los jóvenes de la Gazte Asanblada del pueblo, que celebraba las fiestas de la localidad. Después tomaron rumbo hacia Zerain, donde pudieron disfrutar de una magnífica actuación del Mago Txan.
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Kronika: Laugarren Eguna (uztailak 28, igandea)
Ibilbidea
Ibilbidea
Atzo, AHTren
aurkako martxa desobeditzailearen 4. eguna izan genuen. Zerainen
esnatu ginen eta gosaldu ondoren Barbarin auzo ederrari bisita egin
genion, aldapa itzela igo ondoren!! Bertan hango baserritar batek eta
Tentsio Altuko Dorreen Aurkako Plataformako kideek Deikaztelutik
etorriko litzatekeen lerroak ekarriko lituzkeen kalteak azaldu
zizkiguten. 80 metroko garaiera, 400.000 boltioko dorre hauek,
Europako legediaren arabera bizi lekuetatik 400 m distantzia minimora
kokatu behar lirakete baina Nafar gobernuak bizi gunetik 9 metrora
kokatu nahi ditu. Horretaz gain, horien kokapenak kalte ekologiko
larriak ekarriko lituzke. Hortik Alegiruntz abiatu ginen hamaikeako
goxoa dastatzeko. Anoetan bazkari legea goxatu genuen Gaztetxean
putzuan bainu freskagarri bat hartu ondoren.
Arratsaldean protesta bat egin genuen, AHTren Andoaineko lanetan (Ikusi beheko komunikatua). Gero AHTren aurkako mezuak zabaldu ziren pankarteen bitartez Andoain zeharkatzen duen autobian zehar. Bide osoan zehar AHTren zubibide erraldoiak eta tunelen ahoak ikusi ahal izan genituen zonaldean sortzen ari den kalte itzela egiaztatuz. Arratsalde bukaeran, Juantxo Estebarantz-ek aldaketa soziala helburua duen ekintza kolektibaren inguruko aurkezpena egin zuen eta denon artean eztabaidatu ondoren, afari ederra goxatu genuen. Ondoren “Las dos D” bikote kubatarraren zirrarazko kontzertua entzuteko parada eduki genuen. Eskertu nahi dugu zinez, martxan zehar herritarrek eskaintzen diguten harrera beroa eta hainbeste gozatzen ditugun otorduak.
Komunikatua: Protesta gorena AHTren aurka Andoaineko lanetanArratsaldean protesta bat egin genuen, AHTren Andoaineko lanetan (Ikusi beheko komunikatua). Gero AHTren aurkako mezuak zabaldu ziren pankarteen bitartez Andoain zeharkatzen duen autobian zehar. Bide osoan zehar AHTren zubibide erraldoiak eta tunelen ahoak ikusi ahal izan genituen zonaldean sortzen ari den kalte itzela egiaztatuz. Arratsalde bukaeran, Juantxo Estebarantz-ek aldaketa soziala helburua duen ekintza kolektibaren inguruko aurkezpena egin zuen eta denon artean eztabaidatu ondoren, afari ederra goxatu genuen. Ondoren “Las dos D” bikote kubatarraren zirrarazko kontzertua entzuteko parada eduki genuen. Eskertu nahi dugu zinez, martxan zehar herritarrek eskaintzen diguten harrera beroa eta hainbeste gozatzen ditugun otorduak.
"Gaur,
igandea, uztailaren 28an, Uztailaren 25etik Abuztuak 1era burutzen
ari den AHTren Aurkako Bizikleta Martxan, Andoaingo obretan,
Lasarterako bidean berriro ere Abiadura Handiko Trena behin betikoz
gelditzearen aldarria egin da. Bi lagunek obretako garabi oso
garai batean “TAV STOP AHT” dioen pankarta erraldoia eskegi
dute. Aldi
berean kontzentrazioak ere burutu dituzte hainbat aurkari taldek
N-1 autobiako zubietan eta AHTren obretarako garabien azpiko
sarreran, AHT salatzeko, pankartak irekiz eta zubietan lotuz. Beste
behin ere AHTk dakartzan ondorio ekologikoak, zonalde honetan oso
nabariak direnak, eta zentzugabekeria ekonomiko zein soziala salatu
nahi izan da. Izan ere, gogoratu beharra dago Euskal Herrian 10.000
miloi euro xahutuko dituztela makroproiektu honetan, sektore sozial
batzuk murrizketa gogorrak pairatzen ari diren bitartean. Finean,
AHTrekin jarraitzea zentzugabeko burugogorkeria antzua da, bide
itsua; hondamendi ekologikoa eta sozioekonomikoa. Horregatik, ekintza
honen bitartez AHT betirako gelditu eta dakarren jendarte eredua
zalantzan jarriz, gai honen eta lurrari erasotzen dioten proiektu
txikitzaileen inguruko hausnarketa sakona beharrezkoa dela
aldarrikatzen dugu. Gero AHTren aurkako mezuak zabaldu
ziren pankarteen bitartez Andoain zeharkatzen duen autobian zehar.
Bide osoan zehar AHTren zubibide erraldoiak eta tunelen ahoak
ikusi ahal izan genituen zonaldean sortzen ari den kalte itzela
egiaztatuz".
(castellano)
Después de despertar en Zerain y desayunar para coger fuerzas, el grupo de opositores al TAV realizó una visita al barrio de Barbarin, después de subir con mucho esfuerzo las empinadas rampas de la carretera. En dicho lugar un vecino del pueblo junto a un par de personas del grupo contra las líneas de alta tensión explicó con todo lujo de detalles los impactos de dicho proyecto. Al parecer se contempla la colocación de torres de 80 metros de altura y una potencia de 400.000 voltios. A pesar de que la legislación impide la colocación de dichas torres a menos de 400 metros de los pueblos, el Gobierno navarro lo quiere imponer a una distancia menor de 9 metros. Después de dicha charla y una vez atravesado Legorreta en kalejira, los participantes partieron hacia Alegia donde pudieron disfrutar de un almuerzo preparado por los vecin@s del pueblo. Más tarde el pelotón desobediente partió hacia Anoeta donde estaba programada una comida en el gaztetxe. A la tarde se realizó la acción de protesta en las obras del TAV en Andoain, que más abajo se detalla en el comunicado. Después de dicha acción el grupo asistió en el gaztetxe de Andoain a una charla de Juantxo Estebaranz acerca del cambio social en las colectividades. Después de un animado debate y posterior cena, los activistas contrarios al TAV pudieron gozar del concierto que ofreció el grupo cubano "Las Dos D".
"Hoy
día 27 de julio en el contexto de la marcha de bicis desobediente
contra el Tren de Alta Velocidad se ha realizado una acción de
denuncia en las obras del TAV en Andoain dirección Lasarte, al
objeto de volver a exigir la paralización definitiva de esta
macroinfraestructura. En esta acción dos personas se han subido a
una grúa de las obras del TAV desde donde han desplegado una gran
pancarta con el lema “TAV STOP AHT”. Al mismo tiempo varios
grupos de opositores al TAV se ha concentrado en los puentes de la
autovía N-1 y en la zona de obras bajo las grúas y han desplegado
pancartas dando apoyo a dicha acción de protesta.
El objetivo de
esta vistosa protesta es el denunciar los gravísimos impactos
ecológicos que el TAV conlleva en esta zona, además de denunciar el
fuerte derroche económico que se está produciendo con la
construcción de las obras del TAV. Hay que recordar que el gasto de
la construcción del TAV en Euskal Herria asciende a 10.000 millones
de euros mientras la mayoría social acarrea con los fuertes recortes
realizados en sectores como el empleo, la educación, la sanidad o
los servicios sociales. Por ello volvemos una vez más a reclamar la
paralización definitiva de las obras del TAV, dado que entendemos
que seguir con esta obra no es más que un sinsentido y una
cabezonería de los promotores del TAV. Denunciamos que el TAV es lo
más parecido a una vía sin salida, o una vía muerta, dado que gran parte de los
tramos de la misma obra están inacabados y sin ningún tipo de
conexión a medio o largo plazo, por falta de fondos
económicos para ello y por los consabidos retrasos en la ejecución
del proyecto".
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